Kino Konesera – listopad 2020

#Bydgoszcz

Przed nami kolejny miesiąc z Kinem Konesera. Partnerując projektowi zachęcam do zapoznania się z programem na miesiąc listopad. Oferta dotyczy tylko kina Helios w Bydgoszczy. Godziny ustalane są w tygodniu poprzedzającym seans, więc odpowiednią zawsze znajdziecie tutaj -> -> Kino Konesera Bydgoszcz

02.11 Nowy Orlean: Miasto muzyki (2019), reż. Michael Murphy

Nowy Orlean to światowa stolica muzyki. Jej dźwięki rozbrzmiewają na ulicach miasta od kilkuset lat i nie cichną. Wręcz przeciwnie. Tu rodzą się trendy, nowe gatunki i wirtuozi. Miasto targane przez historię i doświadczane, wciąż dźwiga się i trwa wraz ze swoją kulturą i mieszkańcami. Poznamy skąd w Nowym Orleanie jazz, R&B, funky. Posłuchamy wspaniałej muzyki legend jazzu i zobaczymy na ekranie Louisa Armstronga, The Neville Brothers, The Preservation Hall Jazz Band. O swojej perspektywie Nowego Orleanu opowiedzą m.in. Robert Plant, Keith Richards czy Sting. Ten film to fundament muzycznych podróży każdego kto kocha muzykę. W filmie usłyszymy muzykę: Allen Toussaint, Danny Barker & The Jazz Hounds, Dr. John, Dr. Michael White & The Original Liberty Band, Galactic, Herlin Riley Band, Irma Thomas, Ivan Neville & Dumpstaphunk, James Booker, Louis Armstrong, Mahaila Jackson, Preservation Hall Jazz Band, Professor Longhair with the Meters, Terence Blanchard & E-Collective, The Neville Brothers, The Radiators, Tom McDermott.

09.11 Sekret bogini fortuny (2019), reż. Ferzan Özpetek

Annamaria, która musi udać się na obserwację do szpitala, oddaje dwójkę swoich dzieci pod opiekę wieloletnich przyjaciół gejów – Artura i Alessandra. Są razem od ponad piętnastu lat, ale w ich wspólne życie już dawno wkradła się rutyna i kłótnie, a po gorącym uczuciu pozostały ledwie wspomnienia. Kiedy wydaje się, że ich związek niechybnie zmierza ku końcowi, bohaterowie niespodziewanie dostają od losu drugą szansę. Pojawienie się pociech przyjaciółki wywraca ich dotychczasowe życie do góry nogami, a sytuacji nie ułatwia babcia dzieci – egoistyczna i wyniosła arystokratka, która również chce odegrać swoją rolę w ich życiu.

 

16.11 Daleko od Reykjaviku (2019), reż. Grímur Hákonarson

„Daleko od Reykjavíku”, nowy film twórcy kinowego przeboju „Barany. Islandzka opowieść”, ponownie rozgrywa się w zachwycających pejzażach Islandii. Ten ujmujący komediodramat koncentruje się wokół wiejskiego życia, którego rutyną wstrząsają nieoczekiwane zdarzenia, a w ich centrum znajdzie się – do tej pory łagodna i pokorna – Inga. Kiedy z jej życia niespodziewanie zniknie mąż, a bohaterka odkryje jego tajemnice, smutek zamieni się w gniew skierowany przeciwko lokalnej wspólnocie. Po raz pierwszy w życiu Inga zaprotestuje i stanie do samotnej walki – i to z potężnym przeciwnikiem. Kobieta nie zgadza się, by ją i sąsiadów doiła dłużej miejscowa spółdzielnia, której szefowie wpuszczają rolników w spiralę długów. Niczym islandzka Erin Brockovich, Inga rusza na wojnę z patologiczną korporacją i zastraszonymi sąsiadami, którzy wybierają milczenie. Samotne życie z dala od Reykjavíku wymaga odwagi, a zbuntowana kobieta wiele ryzykuje. Ale wychowana pośród surowej natury Inga odkrywa, że przez lata wyrzeźbiła ona także jej charakter. I że w lokalnej społeczności nie ma dla niej świętych krów.

23.11 Świat według kota (2018), reż. Mark Verkerk

Mieszkańcami miasta są nie tylko ludzie. Wraz z kotem-przewodnikiem poznajemy świat zwierząt, które zamieszkują Amsterdam. Obserwujemy ich naturalne zwyczaje, jak zdobywają pożywienie, gdzie chronią się przed ludźmi i zgiełkiem miasta. Film pokazuje niezwykle bogate życie naszych sąsiadów, którego często nie dostrzegamy.

 

 

 

30.11 Obraz pożądania (2020), reż. Giuseppe Capotondi

Ekscentryczny milioner Cassidy (Mick Jagger) niespodziewanie zaprasza do swojej posiadłości nad jeziorem Como krytyka sztuki Jamesa Figuerasa (Claes Bang). Ma wobec niego pewien plan. James pojawia się z piękną i tajemniczą Berenice (Elizabeth Debicki). Oboje przeżywają właśnie namiętny romans i wspólny wyjazd jest dla nich świetną okazją do bliższego poznania się. Podczas obiadu Cassidy składa Jamesowi propozycję nie do odrzucenia. Chce, by ukradł dla niego wyjątkowy obraz, którego obsesyjnie pragnie, obiecując mu w zamian sławę i karierę. James przyjmuje zlecenie nie wiedząc, że wpada w niebezpieczną pułapkę chciwości, ambicji i kłamstw, pociągając za sobą niczego nieświadomą Berenice. Oboje odkryją prawdę, której nigdy nie chcieliby znać.