Carol to imię stanowiące w najnowszym filmie Todda Haynesa pewien symbol. Symbol pożądania. Symbol wyzwolenia spod jarzm moralnych norm ustanowionych przez czasy, w których żyją bohaterowie. Carol (Cate Blanchet) to doświadczona kobieta doskonale świadoma własnej seksualności. Na tyle, by już wiedzieć, że życie z mężczyzną nie jest jej pisane. Niestety, ani czasy, ani sytuacja nie sprzyja otwartej deklaracji. Carol ma męża i córkę, którą kocha. Jest również bardzo dobrze sytuowana i jako high class może sobie pozwolić na wszystko. Może też sobie pozwolić na… pożądanie? Todd Haynes doskonale pokazał uwięzionego w klatce ptaka, a tym szczególnym wypadku dwa. Carol spotyka na swojej życiowej drodze Theresę (Rooney Mara) i świat na chwilę przystaje. To nie jest miłość. Cały historia pokazuje narodziny miłości, a samo słowo pada tylko raz i to na końcu. Nie zdradzę jednak kto je wypowiada.
Całość zamienia się w kino drogi. Obie, jeszcze nie kochanki jadą cholera wie gdzie. To jest w sumie nieważne. Jadą na zachód. Carol po to, by odpocząć. Theresa, by towarzyszyć. Chodzi przecież o to, by zaistniały w końcu odpowiednie warunki. A gdy już wszystkie planety stanęły na chwilę w idealnym położeniu, operator Edward Lachman wykonał taką robotę, że na oficjalnej premierze Cate Blanchet i Rooney Mara musiały spowić się rumieńcami. Nagie ciała Carol i Theresy złączone w zmysłowym tańcu na prześcieradle wyglądają bardzo apetycznie. Taka scena rzeczywiście wymaga ręki mistrza. Odnosząc się jeszcze do pracy operatora, to nie wypada nie wspomnieć o tym jak doskonale kamera współgrała z tłem historii, czyli latami 50-tymi i wszystkim co z nimi związane. Ulice, wnętrza, no i w końcu kostiumy, czyli praca Sandy Powell, dla której Carol był kolejnym filmem robionym w kooperacji z Lahmanem. Oboje byli na premierze w czasie Camerimage i już w momencie, gdy zapraszali widzów na seans widać było jak świetnie się dogadują. Przełożyło się to doskonale na filmowy język.
Czas trwania: 118 min
Gatunek: Dramat, Romans
Reżyseria: Todd Haynes
Scenariusz: Phyllis Nagy, Patricia Highsmith (powieść)
Obsada: Cate Blanchett, Rooney Mara, Kyle Chandler, Jake Lacy
Zdjęcia: Edward Lachman
Muzyka: Carter Burwell